Home

 

Beste bezoeker,kat-onze-club

Hartelijk welkom op de website van onze wandelclub. 

Als u wilt kennismaken met de club, kijk dan even bij Onze club. U vindt er informatie over het ontstaan  van de Bavostappers en de betekenis van ons logo.
Heeft u een vraag of opmerking, aarzel dan niet contact met ons op te nemen.

 

Berichten van de Club

Deelnemers aan het wandelweekend in DELDEN – 31aug/1-2sept.

Aan de deelnemers van het wandelweekend Delden zouden we willen vragen om  het resterende bedrag, zijnde € 100,00 per persoon voor een tweepersoonskamer of € 140,00 per persoon voor een eenpersoonskamer, te betalen voor 1 juni 2018.

Wij zijn op zoek…Misschien ook jij wel?

Niet alleen onze maatschappij evolueert snel, ook binnen de wandelsport verandert er heel wat. Bovendien willen wij onze club voldoende bekendheid geven bij de andere clubs en bij iedereen die van wandelen houdt.
Dit houdt in dat er administratief heel wat uitdagingen zijn om goed mee te blijven evolueren.
We zijn daarom nog op zoek naar een gemotiveerde medewerker voor ons bestuur.

  • Heb je dus wat vrije tijd over?
  • Wil je je graag inzetten voor de Bavostappers?
  • Werk je graag met de computer?
  • Zegt een administratieve job je wel iets?
  • Wil je meehelpen om onze club nog meer op de kaart te zetten in het wandelwereldje?

Dan kunnen we jou nog een boeiende bezigheid bieden in een enthousiaste omgeving.
Centen zijn er niet mee te verdienen, maar voldoening en een goed gevoel zijn toch ook wel iets waard.
Ben je geïnteresseerd, laat het ons weten en neem zo snel mogelijk contact op met de voorzitter.

Twee aandachtspunten i.v.m. de verzekering

Bij een ongeval vult de secretaris van de organiserende club of uw eigen secretaris het eerste deel van het ongevallenformulier in. Het medisch attest wordt later door uw huisarts of de specialist ingevuld.

Let erop dat het medisch attest en het eerste deel van het formulier samen ingediend worden. Wacht dus m.a.w. met het indienen van het eerste deel tot je bij de dokter geweest bent, zodat je het volledige formulier kunt indienen bij de verzekering.
Blijkbaar zijn er leden die wachten met het indienen van de ongevalsaangifte tot ze alle facturen en onkosten van dokter, ziekenhuis, kine gekregen hebben. Zo is er vaak een lange periode tussen het ongeval en de indiening van het dossier.

Het is heel belangrijk dat men het ongevalsformulier zo vlug mogelijk indient na het ongeval. Dit mag opgestuurd worden naar het secretariaat van de federatie of ingescand naar verzekeringen@wandelsport.be. Op die manier wordt een dossier geopend bij de verzekeraar en krijgt men een dossiernummer.
De bewijsstukken van onkosten mogen later ingediend worden.

Invullen van de inschrijvingskaart

Het invullen van de inschrijvingskaart gaat natuurlijk het makkelijkst met het kleven van een naamklever met alle gevraagde gegevens. Dat kan natuurlijk ook nog altijd met een balpen. Vergeet in dat geval zeker niet om ook je club en clubnummer (1046) te vermelden.
Als dat niet gebeurd is, kunnen de organisatoren je inschrijving ook niet toevoegen aan onze wandelclub wanneer ze de deelnemerslijst opmaken.
Uiteraard hebben wij graag dat onze leden zo talrijk mogelijk vertegenwoordigd zijn op de wandeltochten die overal georganiseerd worden.

Waar vind ik info over de verschillende wandeltochten?

Wie dit wou, heeft tot midden september vorig jaar een wandelkalander ‘Walking in Belgium’ kunnen bestellen aan het voordelige tarief van 6 euro.
Voor wie deze kalender niet besteld heeft, dus ook de nieuwe leden van dit wandeljaar, bestaan er allerlei manieren om de verschillende tochten die georganiseerd worden te kunnen terugvinden, o.a. de volgende:

  • wandelkalender.be
  • app: wandeltochten
    ‘Wandeltochten’ is een gratis app die een handig overzicht biedt van de (meeste) georganiseerde wandeltochten in Nederland en België. Met deze app kan je zeer eenvoudig een keuze maken uit de wandeltochten in je buurt.

Ook dit jaar zal je weer de gelegenheid krijgen om de wandelkalender voor 2019 voordelig te bestellen. Meer info hierover vind je in het volgende krantje.

Naamklevers

Zoals je ook kan lezen op de pagina ‘Te koop in onze winkel’ vragen we om naamklevers tijdig te bestellen, voor je echt zonder zit dus. Het gemakkelijkst is het als je even een mailtje (geuensp@gmail.com) stuurt enkele dagen voor een tocht die wij zelf organiseren. Ze zullen dan klaarliggen op de tocht.
Dit kan ook voor de Dag van de Bavostapper. Op die manier vermijden we het gebruik van vele postzegels.
Zit je echt zonder, dan kan je nog altijd gerust een seintje geven.

Adres- en telefoonnummerwijzigingen

Gelieve adreswijzigingen e.d. te melden aan onze secretaris Paul Geuens.
Aan onze helpers willen we vragen om bij wijziging van het telefoonnummer dit te melden aan Dimphna Hens (tel. 0496/990697) of Carine Van Herck (014/300790)

Rekeningnummer van de club

Gelieve elke overschrijving voor de club te doen op rekeningnummer: BE 58 9730 9433 7079